Tento kurz poskytuje základné znalosti kľúčových pojmov a koncepcií riadenia IT služieb podľa populárnej normy ISO/IEC 20000:2018.
Je relevantný pre všetkých, ktorí sa zaoberajú riadením IT služieb. Teda hlavne pre IT manažérov a procesných špecialistov, ale aj pre projektových manažérov v oblasti IT a všetkých, ktorí sú nejakým spôsobom zapojení do riadenia IT služieb.
Na overenie úrovne znalostí slúži certifikačná skúška IT Service Management Foundation based on ISO/IEC 20000:2018 od renomovaného skúšobného inštitútu EXIN. Certifikácia je platná doživotne.
Pre držiteľov iných certifikátov v oblasti riadenia služieb, napríklad ITIL či VeriSM, je určená rozdielová skúška Foundation Bridge, ktorá je lacnejšia a kratšia. EXIN pre účely rozdielových skúšok uznáva aj exspirované certifikáty ITIL.
Kurz a certifikácia pokrývajú tieto oblasti:
- úvod do riadenia IT služieb
- systém riadenia služieb (service management system - SMS) vrátane základných procesov ako incident management, problem management, riadenie deploymentov a releasov, riadenie úrovne služieb
- prevádzku systému riadenia služieb.
Pre viac informácií kliknite tu.